onsdag, november 18, 2009

Sitter i min soffa och slötittar på tv:n.
Är helt slut i både kropp och själ efter allt arbete
inför vår julbasar på mitt jobb.

Som sagt nu är den över men idag gick telefonen varm
då alla människor som hade sett dragningen av våra lotterier
och vunnit något ringde för att tala om att de hade vunnit
och få information om var & när vinsterna kan hämtas.

Det var skyttetrafik av folk som kom och gick genom dörren till jobbet.

Även vår goa kock från restaurangen brevid oss var inne och lånade kopiatorn.

Om vädret kan man nästa säg att det blåste storm och regnet stod som spön i backen.
När jag kom hem tände jag lite ljus och kröp upp i min soffa framför tv:n och
svepte en filt om mig och lyssnade på vinden utanför mitt fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar